Wczoraj mieliśmy Dzień Skupienia. Właściwa nazwa powinna brzmieć: Wieczór Skupienia. Były wspólne Nieszpory, potem konferencja Ojca Jezuity (niestety, z powodów obiektywnych, przysnąłem pod koniec), godzina adoracji, Apel i "milczący" wieczór. "Milczący", bo Artur zastrzegł, że chce cały ten czas poświęcić na skupienie, więc go nie niepokoiłem. W ten sposób każdy z nas spędził te godziny w samotności. Potrzeba czasem takich chwil, by nie zapomnieć, że modlitwa smakuje. Co jakiś czas lubię zatrzymać się w poszukiwaniu tożsamości. Raczej w ponownym odkryciu tożsamości. Dziś wspomniałem Arturowi, że podczas ostatniego roku, najwięcej Pana Boga znajdowałem w duszpasterstwie (co chyba jakoś widać było na tym blogu). Niestety, przez kilka najbliższych lat moje duszpasterstwo zmieni się w studiowanie, moja salka katechetyczna w bibliotekę, moi parafianie w kolegów z ławki, moja młodzież w egzaminy, mój konfesjonał w biurko...
Pomyślałem o tym przy okazji zapisywania się na uczelni. Kilka godzin temu przyjęli mnie w poczet studentów. Nie było to trudne, wystarczy mieć tytuł magistra teologii, list polecający od biskupa, zaświadczenie o znajomości języka łacińskiego w stopniu dobrym, takie samo zaświadczenie o znajomości języka włoskiego, zapłacić 1002 Euro za I semestr i... jeszcze tylko rok propedeutyczny kończący się egzaminami z jęz. greckiego i hebrajskiego, zaliczenie dwóch egzaminów z języków nowożytnych i egzaminu z wiedzy biblijnej (wg podanych tez) i będę mógł zacząć studiowanie. Za rok o tej porze (miejmy nadzieję).
Pt, 8. pa?. 2004, 17:58, von piotr | |Skomentuj czyli comment

 
miridth, Pt, 8. pa?. 2004, 20:34
No, rzeczywiście nie trzeba wiele... :) A ja narzekam, że nie zdam matury...

Link

 
jana, Pt, 8. pa?. 2004, 22:09
mówiłam już księdzu, że chciałabym go kiedyś poznać?

pozdrawiam

Link

 
_zeit_, So, 9. pa?. 2004, 19:43
brawo
skoro tak odnajdujesz swoje powołanie do kapłaństwa, aby na zawsze salka katechetyczna zamieniła się w biblioteke, parafianie w kolegów z ławki, to powiem ci tak jak automat bloggera przed chwilą - viel Spass!

Link

 
:)

... link  

 
turcja, N, 10. pa?. 2004, 18:25
...
"Sztuką jest, nie szukając nigdy siebie, wciąż na nowo się odnajdywać"

Staram się każdego dnia, może nie w takiej ciszy i spokoju ...
na ten luksus rzadko mamy czas.

Link

 
anonim, N, 10. pa?. 2004, 21:28
oby wszyskie języki były łatwe i się nie poplątały

Link