Do Muzeów Watykańskich dostać się dziś nie było łatwo. Gdy zobaczyliśmy kolejkę długości ok. 1 km, zrezygnowaliśmy i skierowaliśmy się ku Bazylice św. Piotra. Też nie był to pomysł najlepszy na spędzenie niedzielnego przedpołudnia, bo ludzi było mnóstwo. Na szczęście Tomek miał rewelacyjny przewodnik i wreszcie (po kilku, czy nawet kilunastu wizytach) mogliśmy zatrzymać się nad prawie każdym szczegółem, czytając o nim. Wszystkie rzeźby, mozaiki, kaplice, obrazy opisane doskonale. Spędziliśmy prawie trzy godziny w Bazylice, odnajdując szczegóły, których nawet nie spodziewaliśmy się zobaczyć. O dziwo, mimo tłumu, w kaplicy spowiedzi było pustawo. Mieliśmy z Tomkiem czas na przygotowanie do Sakramentu i Spowiedź (po polsku). Artur zaczekał na nas, modląc się, abyśmy jak najlepiej przeżyli ten czas. Nie opiszę, jak się czułem po spowiedzi. Kto chodzi, ten wie... Tak, tak, księża też się spowiadają...
Po wyjściu z Bazyliki akurat był Anioł Pański - transmija bezpośrednia z Castel Gandolfo. Obejrzeliśmy na telebimach.
Wieczorem poszliśmy na Nieszpory do Santa Maria in Trastevere. Wspólnota św. Idziego je prowadzi codziennie. Było, jak zwykle pięknie. A potem znajomy Artura - Massimiliano - zabrał nas na pizzę do lokalu, jakich w Polsce niewiele. Na niewielkiej powierzchni - mnóstwo stolików. Trzy poziomy na dół, papierowe obrusy. Ścisk, gorąco, pełno ludzi i wyśmienita pizza. Siedzieliśmy tam aż do tej pory. Piękna niedziela. A jutro znów do boju... (To tytuł książki A. Karpowa - tego szachisty, którą czytałem w dzieciństwie).
Jutro na kursie mam prezentację mojego kraju, miasta i osoby. Wszystko przygotowane, zdjęcia na płycie, jeszcze tylko kilka słów muszę w słowniku znaleźć. Jak po włosku się mówi "organy"? O najlepszych w Polsce (zaraz po oliwskich)będę opowiadał...
Pn, 27. wrz. 2004, 02:00, von piotr | |Skomentuj czyli comment

 
madziula, Pn, 27. wrz. 2004, 09:54
jee! znalazłam :)
organy- organo

jakie organy są najlepsze zaraz po oliwskich?

Link

 
Tak, "l'organo", ale jak zaakcentować?
Na pierwszą, czy na drugą sylabę?
Drugie organy po oliwskich: http://www.republika.pl/wserce/nawa/nawa.html
-nawet można posłuchać mp3...

... link  

 
lauras, Pn, 27. wrz. 2004, 11:53
.............
tak..
tak niesamowicie..........
tak niesamowicie spodobał mi sei Twój blog, że poświeciłam na niego w pracy ponad godzinkę.....
doczytałam intensywnie, starając się nei przeoczyć żadnego słowa, no właśnie, doczytałam aż do świąt Wielkiej Nocy....
muszę jednak się lekko zestrofować i popracować....

masz świetne myśli, piękne serce, bogate...
czytając Ciebie aż chce sie Ciebie spotkać i poznać taką fantastyczną osobę...

pozdrawiam gorąco
i zapraszam do "mojej-wiary"

laura

Link

 
turcja, Pn, 27. wrz. 2004, 17:45
...
Dziękuję w imienu swoim i podopiecznych.

A odnośnie notki ... Już z pół roku nie byłam w muzeum. Trzeba by się wybrać. Lubie poznawać nowe miejsca, zwiedzać.

Powodzenia na tej prezentacji.
Pozdrawiam ciepło.

Link

 
sursumcorda, Cz, 30. wrz. 2004, 00:47
WIELKI RESPECT !!!!!!! Tak się składa, że mieszkam w Oliwie... Nawet jestem szefem ministrantów u nas w parafii :):):):)

Link