Christus vincit (czyt. winczit), Christus regnat (czyt. reniat), Christus imperat (czyt. jak jest napisane).
W niedzielę po obiedzie jest wspólna kawa. Dzisiaj była z kardamonem. Nie jakimś zwietrzałym importowanym (jaki można kupić w Europie), ale prawdziwym arabskim. Mmm, ten aromat...
Znowu Dzień Pański spędziłem w bibliotece, ale jak się chce w sobotę nie uczyć przez cały dzień, tylko jeździć, to potem trzeba w niedzielę nadrobić. Skończyłem pisać ćwiczenie z Joba...
Rano wstałem do polskich sióstr na Mszę Św. Było bardzo "polsko"...
I jeszcze raz o Jezuitach:
- What is similar about the Jesuit and Dominican Orders?
- Well, they were both founded by Spaniards, St. Dominic for the Dominicans, and St. Ignatius of Loyola for the Jesuits. They were also both founded to combat heresy: the Dominicans to fight the Albigensians, and the Jesuits to fight the Protestants.
- What is different about the Jesuit and Dominican Orders?
- Well, have you met any Albigensians lately?
Przepraszam za niepoprawność polityczną...
Pn, 21. lis. 2005, 00:14, von piotr | |Skomentuj czyli comment

 
pani_karka, Pn, 21. lis. 2005, 01:28
Dowcip świetny, ale cuś mi nie gra z łacińską wymową słów pieśni. Chyba jest to bardziej wersja benedyktyńska niż dominikańska. A wszak dziś dominikanie górą... :)

Link

 
dokładnie
wymowa benedyktyńska - włoska
a nie klasyczna łacińska :D

... link  

 
Tak między nami pisząc: raczej trudno orzec, jak się wypowiadali klasyczni Rzymianie :) Ale osobiście jestem przywiązana do wersji dominikańskiej, twardszej.

... link  

 
a ja nie znam angielskiego na tyle, żeby rozumieć dowcipy :) Zdecydowanie wolę niemiecki...:)

... link  

 
dominika, Wt, 22. lis. 2005, 18:37
...
piotr pomódl się za mnie,plizzzzzzzz:(
i jak w końcu z tym listem . doczekam się kiedyś? bardzo bym chciała:)pozdrawiam z pracy:)

Link

 
edyta, Wt, 22. lis. 2005, 21:02
widzę że jak zawsze dużo się dzieję w Twoim życiu...http://malenkiswiat.blog.onet.pl

Link

 
jasiek, Pn, 28. lis. 2005, 15:21
JAsiek
dobre, zwłaszcza że jestem wielką fanką Dominikanów :)

Link